Produkty lokalne
Od 2006 roku Fundacja organizuje Konkurs "Teraz Polska" dla Produktów Lokalnych. Celem tej edycji Konkursu jest wyróżnienie Godłem „Teraz Polska" produktów o charakterze lokalnym, produkowanych w tradycyjny sposób, ściśle związanych z konkretnym regionem, wyjątkowych.
Godło „Teraz Polska” ma za zadanie promować wyróżniony produkt, umacniać jego pozycję rynkową, a także kreować pozytywny wizerunek produktów lokalnych. Dzięki temu stanowić będzie narzędzie ułatwiające zdobywanie nowych rynków, wspomagające rozwój lokalnych przedsiębiorstw i wzrost ich konkurencyjności.
Kryteria ocen zostały dostosowane do specyfiki produktu. W odróżnieniu od produktów o charakterze przemysłowym, główne znaczenie ma ocena organoleptyczna produktu. W dalszej kolejności ocenie podlega dokumentacja, która w głównej mierze ma wykazać lokalny charakter zgłoszenia. Produkty najwyżej ocenione przez Ekspertów zostaną nominowane do Godła. Wszystkie oceny dokonywane są przez Komisję Ekspertów, w oparciu o kryteria Konkursu "Teraz Polska".
Opisana powyżej procedura dotyczy produktów zgłaszanych do Konkursu „Teraz Polska" w sposób indywidualny, przez wytwarzających je producentów lub też organizacje zrzeszające grupę producentów.
Warunki uczestnictwa w Konkursie „Teraz Polska" dla Produktów Lokalnych
Do udziału w Konkursie „Teraz Polska" na najlepsze Produkty Lokalne mogą przystąpić prowadzące, od co najmniej 12 miesięcy, działalność gospodarczą firmy lub organizacje zrzeszające wytwórców określonego produktu lokalnego.
Za produkty lokalne uznawane są wyroby:
- ściśle związane z konkretnym obszarem geograficznym (historycznie, kulturowo orazpoprzez miejsce wytwarzania),
- powstające w tradycyjny sposób,
- produkowane z wykorzystaniem lokalnych surowców o charakterze naturalnym.
Aby przystąpić do Konkursu należy:
- przesłać do Fundacji wypełnioną ankietę rejestracyjną, a następnie złożyć w biurze Konkursu wypełnioną ankietę weryfikacyjną (wniosek konkursowy) wraz z załącznikami;
- uiścić opłatę weryfikacyjną (tabela opłat znajduje się poniżej).
Po przesłaniu do Fundacji wypełnionej ankiety rejestracyjnej każda z firm zainteresowanych przyznaniem Godła „Teraz Polska" otrzyma ankietę weryfikacyjną oraz "Regulamin Funkcjonowania i Przyznawania Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", obowiązujący w edycji Konkursu dla Produktów Lokalnych, który zawiera szczegółowe procedury oceny i weryfikacji.
Tabela opłat weryfikacyjnych dla uczestników edycji Konkursu „Teraz Polska" dla Produktów Lokalnych:
Opłata weryfikacyjna za zgłoszenie do konkursu jednego produktu (serii)* uzależniona jest od wielkości zatrudnienia w całym przedsiębiorstwie i wynosi:
- 3.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających do 20 osób
- 4.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 21 do 50 osób
- 5.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 51 do 100 osób
- 6.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 101 do 250 osób
- 7.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 251 do 500 osób
- 8.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 501 do 1000 osób
- 9.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 1000 osób
* w skład serii wchodzi grupa produktów wytwarzanych w oparciu o tę samą technologię
Uprawnienia Laureatów
Laureaci mają prawo do używania Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" przez okres 12 miesięcy z możliwością przedłużenia po ponownej weryfikacji nagrodzonego produktu. Szczegółowe warunki używania Godła określają umowy zawierane z Laureatami.
Laureatom Konkursu przysługują następujące uprawnienia:
- oznakowanie Polskim Godłem Promocyjnym wyróżnionego produktu lub usługi,
- umieszczenie Godła Promocyjnego „Teraz Polska” na frontowej części budynku, w którym znajduje się wyróżniony zakład,
- umieszczenie Godła Promocyjnego „Teraz Polska” obok nazwy i logo Laureata, wraz z informacją „Laureat Konkursu”, we wszelkich materiałach i drukach reklamowych oraz wykorzystywania w kampaniach reklamowych prowadzonych w mediach, po wcześniejszej konsultacji projektu z Fundacją,
- zniżki w opłatach za reklamę w określonych mediach współpracujących z Fundacją,
- korzystanie ze zniżek wynegocjowanych przez Fundację na wybrane imprezy targowe i wystawiennicze,
- promocja w wydawnictwach, drukach reklamowych i tekstach promocyjnych Fundacji,
- prezentacja Laureatów na imprezach targowych i wystawienniczych w kraju i za granicą organizowanych przez Fundację,
- udział w kampaniach reklamowych organizowanych przez Fundację wspólnie z innymi Laureatami,
- cykliczne informowanie o nagrodzonych przedsiębiorstwach na konferencjach prasowych oraz spotkaniach z mediami,
- wspieranie przez Fundację działań proeksportowych Laureatów,
- członkostwo w Klubie „Teraz Polska”.