FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Znamy laureatów II edycji konkursu Biznes w Niemczech

Znamy laureatów II edycji konkursu Biznes w Niemczech

24 czerwca 2015

Interaktywne lustra z inteligentną powierzchnią reklamową, technologia filmowania 360 stopni do tworzenia wirtualnej rzeczywistości, najlżejszy portfel świata z włókna węglowego zabezpieczający przed kradzieżami zbliżeniowymi, urządzenie monitorujące parametry mikroklimatu w pomieszczeniach oraz usługa internetowa do komunikacji sklepów z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Te projekty najbardziej zachwyciły jurorów II edycji konkursu Biznes w Niemczech.

Projekty zaprezentowane w ramach konkursu utwierdziły mnie tylko w przekonaniu, że Polska coraz bardziej stoi startupami – podkreśla Wojciech Trusz, specjalista w Departamencie Gospodarki Elektronicznej Ministerstwa Gospodarki. Poziom merytoryczny, nieszablonowość oraz ilość ciekawych pomysłów rodzących się w głowach młodych Polaków wskazuje, że jesteśmy w stanie wyróżniać się na międzynarodowych rynkach. 

Wszyscy działacze gospodarczy, politycy, przedsiębiorcy, dysponenci środków unijnych, media, od pewnego czasu odmieniają we wszystkich przypadkach modne słowo-klucz „innowacje”. – Chciałbym zabrzmieć oryginalnie, choć na chwilę wyłączyć się z tego chóru i nie używać tego hasła.  Nie potrafię, bo właśnie konkurs Biznes w Niemczech, w którym miałem zaszczyt wystąpić w roli jurora, pokazał, jak wielki potencjał twórczej, innowacyjnej w pełnym tego słowa znaczeniu myśli, tkwi w młodym polskim biznesie.- mówi Edward Tomasz Połaski, prezes  Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw. 

Sebastiana Wiesiołka, przedsiębiorcę z Monachium zaskoczył poziom merytoryczny, jak również ich forma gdzie w krótkiej, zwięzłej prezentacji uczestnicy pokazali swój potencjał, cele i potrzeby dla osiągnięcia sukcesu.

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróciła uwagę na brak kobiet w gronie finalistów. - Nie ukrywam, że jestem trochę rozczarowana, że do Monachium pojada tym razem sami mężczyźni. Odnotowuję także fakt, iż większość zwycięskich produktów jest wirtualna, jeśli można użyć tego słowa. Cieszę się ogromnie obecnością w tym towarzystwie carbonowego portfela-w końcu to produkt z krwi i kości, a więc tradycyjny, a jednak niezwykle nowoczesny i - tak jak wszystkie inne, które wybraliśmy- wychodzący naprzeciw potrzebom chwili – podsumowuje dr Strzelecka. 

Spośród wielu nadesłanych pomysłów jurorzy wybrali kilka projektów, które uznali za najbardziej interesujące i rozwojowe. – Myślę jednak, że nie tylko laureaci, ale wszyscy ambitni uczestnicy konkursu zasługują na uważne, troskliwe wsparcie instytucjonalne. Nie możemy sobie pozwolić na utratę entuzjazmu młodych przedsiębiorców, od których zależeć będzie przyszła siła gospodarcza Polski w Europie i świecie – dodaje prezes Połaski. 

Co dalej z laureatami?

Laureaci konkursu Biznes w Niemczech wezmą udział w szkoleniach z modelowania biznesu przygotowane przez Black Pearls, następnie otrzymają wsparcie prawne od Kancelarii prawnej Anny Marii Miller, wsparcie consultingowe od getsix® Consulting natomiast we wrześniu wyjadą na misję gospodarczą do Monachium i Lipska. 

- Podczas 4 dniowej wizyty studyjnej zorganizujemy dla laureatów spotkania biznesowe z inwestorami, przedsiębiorcami i instytucjami wspierającymi start-upy na rynku niemieckim. Laureaci będą mieli szanse nawiązać istotne kontakty biznesowe, poznać system wspierania start-upów na Bawarii oraz zdobyć wiedzę potrzebną do ekspansji zagranicznej – opowiada Justyna Gaj Skowronek, organizatorka projektu Biznes w Niemczech.  

Laureaci II edycji projektu Biznes w Niemczech

Abyss Glass 
Abyss Glass – lustrzana interaktywna powierzchnia reklamowa. Lustro posiada spersonalizowany interfejs umożliwiający dopasowanie wyświetlanych treści do potrzeb odbiorcy. Zapisane ustawienia będą widoczne od razu na lustrze. Lustra Abyss Glass są oparte na systemie box'ów. Każda funkcja znajduje się w konkretnym box'ie. Reklamodawca sam wybiera funkcjie, które mają się pojawić na lustrze. Można emitować reklamy produktów, wizualizacje muzyki, informacje o promocjach, bieżących i nadchodzących eventach lub wydarzenia ze świata.

Bivrost 
BIVROST to marka unikalnych rozwiązań dla twórców wideo 360stopni. 
Dzięki nim możliwe jest rejestrowanie, zarządzanie i dystrybucja materiału przeznaczonego dla wirtualnej rzeczywistości i nowego formatu YouTube. Technologia nagrywania BIVROST to prawdopodobnie najłatwiejszy sposób rejestrowania sferycznego i stereoskopowego obrazu. Ten wyjątkowy format wnosi nową jakość do świata kinematografii i reklamy przenosząc widza w centrum prezentowanego świata i pochłaniając jego uwagę poprzez doświadczenie absolutnej immersji.

Carbon Workshop 
zCARBONka to jeden z najmniejszych portfeli na świecie, wykonana jest z włókna węglowego, które jest 3-krotnie mocniejsze od stali i o 30% lżejsze od aluminium. Na portfelu umieszczone jest imię właściciela, naniesione przy wykorzystaniu technologii druku 3D. Wbudowana ochrona Pay-pass blokuje dostęp do danych z kart zbliżeniowych. Produkt został wprowadzony na rynek w marcu 2015 r. Prace nad prototypem rozpoczęły się w listopadzie 2014 r. Finansowanie na uruchomienie produkcji zostało pozyskane dzięki internetowej kampanii finansowania społecznościowego (crowdfunding), na Polskim portalu odpalprojekt.pl. Projekt uzyskał 11 tys. zł finansowania, co pozwoliło startup-owi Carbon Workshop na wyprodukowanie pierwszej serii 150-ciu zCARBONek. 

Emerald 
Emerald to inteligentne urządzenie, które w prosty sposób monitoruje wszystkie istotne parametry pomieszczeń: temperaturę, wilgotność, ciśnienie i co najważniejsze – zawartość szkodliwych substancji chemicznych w powietrzu. Urządzenie połączone jest z aplikacją na urządzenia mobilne, typu smartfon i tablet, która pokazuje wszystkie parametry mikroklimatu w czasie rzeczywistym. Dedykowana aplikacja informuje o przekroczeniu norm, podając związane z tym zagrożenia oraz gotowe rozwiązania, co można zrobić, aby ich uniknąć. Komunikacja może odbywać się na odległość, więc parametry domu czy biura będziemy mogli sprawdzać z każdego miejsca na Ziemi.

LiveCall 
LiveCall to usługa, dzieki której rozmawiasz głosowo z osobami, które odwiedzą Twoją stronę internetową. Dokładnie tak jak przez telefon, ale nie wymaga wybierania numeru lub instalowania dodatkowego oprogramowania. Wszystko wbudowane jest w przeglądarkę internetową. LiveCall zachęca do rozmowy, zwiększając konwersje i liczbę nowych klientów. Nadajemy ludzkie oblicze biznesowi internetowemu, pokazując, że za stroną internetową pracują prawdziwi ludzie.

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:

www.bizneswniemczech.pl

www.facebook.com/BizneswNiemczech

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.