FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Za wysoką jakość Polak jest gotów zapłacić więcej

Za wysoką jakość Polak jest gotów zapłacić więcej

10 października 2017

Według wyników badania „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, podczas codziennych zakupów Polacy stawiają przede wszystkim na jakość. To za nią ponad 80% badanych jest w stanie zapłacić więcej. Trzecim, po jakości i cenie kryterium jest pochodzenie produktu. Ze stabilną jakością i polskim pochodzeniem produktu ponad 90% Polaków kojarzy się Godło „Teraz Polska”. 

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego przeprowadziła we wrześniu 2017 r. badania dotyczące decyzji zakupowych Polaków. Wzięło w nim udział 1000 gospodarstw domowych. Respondenci pochodzili ze wszystkich województw i reprezentowali każdą z grup wiekowych powyżej 18 roku życia.

Najnowsze badania dotyczące decyzji konsumenckich Polaków pokazują, że najważniejszym kryterium podczas zakupu dóbr codziennego użytku jest jakość. Podczas codziennych zakupów zwraca na nią uwagę ponad 73% badanych. Dla blisko 65% ważna jest także cena produktu, a blisko 40% zwraca uwagę na kraj jego pochodzenia. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.

Przeprowadzone badanie przynosi również refleksję na temat patriotyzmu konsumenckiego i roli Godła „Teraz Polska”. Ponad 80% respondentów deklaruje, że podczas codziennych zakupów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, a 90% twierdzi, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. 8 na 10 konsumentów spotkało się na produktach z Godłem "Teraz Polska", zwłaszcza (ale nie tylko) na produktach spożywczych i budowlanych. 

- Produkty i usługi oznaczone Godłem są lubiane przez konsumentów, gdyż są kojarzone z wysoką, stabilną jakością, są oceniane jako produkty rozpoznawalne, a więc popularne, a także pochodzące z Polski. Badania dowodzą, że Godło "Teraz Polska" w czytelny sposób symbolizuje wysoką polską jakość poszukiwaną przez konsumentów – komentuje dr Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. 

 

Według 98% badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z polskim pochodzeniem produktu, a według ponad 96% z jego stabilną jakością. Dla 94% respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu, a dla blisko 70% wiąże się z prestiżem. Ponad 90% badanych twierdzi, że znak ten jest dobrym sposobem na oznaczenie wysokiej jakości polskich produktów i usług. 

Ten powszechnie rozpoznawany znak promocyjny przyznawany jest w drodze konkursu, którego celem jest wyłonienie najlepszych produktów i usług, wyróżniających się na naszym rynku pod względem jakościowym, technologicznym i użytkowym. 

- Konkurs „Teraz Polska” jest organizowany już od blisko 30 lat. Dla zdecydowanej większości Polaków Godło „Teraz Polska” jest gwarancją wysokiej jakości, zapewnia rozpoznawalność i prestiż. To oznacza, że ten znak stał się niezbędny. Jest niejako drogowskazem dla konsumentów. Polacy wiedzą, że wybierając produkty z tym biało-czerwonym znakiem, wybierają to, co najlepsze – tłumaczy Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

 

Zwycięzców Konkursu „Teraz Polska” rokrocznie wyłania Kapituła składająca się z autorytetów życia społecznego, gospodarczego, naukowego i kulturalnego. Dotychczas nagrodzono łącznie ponad 600 polskich przedsiębiorców. 

- Dzięki pracy ponad 100 niezależnych ekspertów, którzy rokrocznie weryfikują zgłoszenia w konkursie, firmy otrzymują obiektywną i profesjonalną ocenę zgłoszeń, a klienci mają pewność, że kupując produkty i usługi oznaczone Godłem „Teraz Polska”, nabywają najwyższą jakość – tłumaczy Michał Lipiński, dyrektor konkursu „Teraz Polska”. 

 

Prestiż, zwiększenie zaufania, lojalności klientów, rozpoznawalności i konkurencyjności firmy to zdaniem dotychczasowych Laureatów najważniejsze korzyści, jakie przynosi zwycięstwo w Konkursie „Teraz Polska”. 

– Godło Teraz Polska zdobyliśmy w 1996 r. i od tego czasu rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzisiaj możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z Fundacją „Teraz Polska” jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15-proc. udział w światowej sprzedaży – mówi Janusz Komurkiewicz z Fakro Sp. z o.o.

 

Aby wziąć udział w Konkursie należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl lub skontaktować się z biurem fundacji, pisząc na adres konkurs@terazpolska.pl lub dzwoniąc pod numer: 22 201 29 90, 22 826 01 91. 

---
Pełne wyniki badania zostały zaprezentowane we wtorek, 10 października, na PGE Narodowym podczas jesiennego Klubu „Teraz Polska”. W trakcie wydarzenia dotychczasowi laureaci Konkursu „Teraz Polska” odebrali certyfikaty upoważniające do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”. Dla laureatów zdobycie Polskiego Godła Promocyjnego jest potwierdzeniem najwyższej jakości oferowanych produktów i usług. Godło ma jednoznacznie pozytywny wizerunek wśród laureatów. Większość z nich intensywnie posługuje się Polskim Godłem Promocyjnym w swoich działaniach promocyjnych, a zdaniem 80% ankietowanych oczekiwane korzyści z udziału w Polskim Programie Promocyjnym zostały osiągnięte. 

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.