FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Polska bez kompleksów

Polska bez kompleksów

16 listopada 2015

Nowy rząd będzie musiał poradzić sobie z niejednym „gorącym kartoflem”, który na odchodnym w dłonie nowej władzy przerzucili poprzednicy. I mówię to bez złośliwości czy wyrzutu – po prostu wiele trudnych spraw, których nie udało się rozwiązać w ostatnich latach, gabinet Beaty Szydło otrzyma w wianie. O węglu i energetyce miałem okazję nie tak dawno pisać. Ale poważnych, trudnych decyzji wymaga też sfera obronności. Przede wszystkim (chociaż nie wyłącznie) w zakresie związanym z modernizacją polskiej armii. A jest to obszar, który wywołuje mnóstwo emocji i nie mniej kontrowersji. Dobrze jednak, że te emocje koncentrują się głównie wokół tego, jak wzmocnić nasz przemysł zbrojeniowy.

Ogłoszona jeszcze przez poprzedniego prezydenta decyzja o wyborze francuskiej oferty śmigłowców wywołała prawdziwą burzę. Wskazywano m.in., że taka decyzja sprowadzi udział polskiego przemysłu w realizacji kontraktu do minimum, do przysłowiowego „dokręcania śrubek” w wyprodukowanych we Francji maszynach. Jak na razie sprawa wydaje się otwarta, bowiem ustępujący minister obrony narodowej nie zdecydował się na sfinalizowanie zamówienia, a przyszły szef MON wyraźnie zapowiedział, że będzie dążył do powtórzenia procedury przetargowej.

Niech eksperci wypowiadają się, kto ma rację. Całe zamieszanie wokół śmigłowców Caracal przyniosło jednak widoczny, pozytywny efekt. Politycy wszystkich opcji mówią teraz jednym głosem: przy modernizacji polskiego wojska powinniśmy kierować się interesem polskiego przemysłu zbrojeniowego. 

Jak mantrę powtarzam, że wybór polskich produktów i usług nie jest żadnym patriotycznym poświęceniem. Powinniśmy decydować się na rodzime wyroby nie dlatego, że są polskie, ale dlatego, że nie ustępują jakością produktom z zagranicy (a często je przewyższają). To samo tyczy się polskiego przemysłu zbrojeniowego. Nie wziął się on znikąd, a ma wspaniałe tradycje, sięgające czasów Drugiej Rzeczypospolitej, że wymienię zakłady w Świdniku czy w Mielcu. Obecnie, dzięki inwestycjom realizowanym wspólnie z zagranicznymi partnerami, polska zbrojeniówka coraz śmielej wkracza na światowe rynki. Dlaczego więc z jej produktów, ze sprzętu docenianego na świecie,polskie wojsko ma nie skorzystać?

Czytaj całość

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.