FUNDACJA

Weź udział w konkursie "Teraz Polska"!

wtorek, 28 listopada 2017

Podczas codziennych zakupów Polacy wybierają jakość. To za nią ponad 80% badanych jest w stanie zapłacić więcej. Aby klient przy sklepowej półce miał pewność, że wybiera najlepszy produkt, konieczne jest odpowiednie oznaczenie. Warto wybrać znak, który Polacy rozpoznają i cenią.

Najnowsze badanie „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzone przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku pokazuje, że najważniejszym kryterium podczas zakupu dóbr codziennego użytku jest jakość. To ją wskazuje 73% badanych jako główny czynnik decyzyjny przy wyborze produktu. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.

Najlepszy produkt, czyli który?

Teraz, gdy dla Polaków jakość odgrywa najważniejszą rolę w procesie zakupowym, szczególnie ważne staje się odznaczanie tych naprawdę najwartościowszych produktów. Wybory, które podejmujemy przy sklepowych półkach nie są łatwe, a oferta produktowa wciąż się rozrasta. Szybką identyfikację najlepszych produktów w sklepach ułatwiają znaki jakości. Jednak i ich na rynku jest coraz więcej.

Według przeprowadzone przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku badania 8 na 10 konsumentów spotkało się na kupowanych przez siebie produktach z Godłem "Teraz Polska".

- Produkty i usługi oznaczone Godłem są lubiane przez konsumentów, gdyż są kojarzone z wysoką, stabilną jakością, są oceniane jako produkty rozpoznawalne, a więc popularne. Badania dowodzą, że Godło "Teraz Polska" w czytelny sposób symbolizuje wysoką polską jakość poszukiwaną przez konsumentów – komentuje dr Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Według 96% badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z jego stabilną jakością. Dla 94% respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu. Ponad 90% badanych twierdzi, że znak ten jest dobrym sposobem na oznaczenie wysokiej jakości polskich produktów i usług.

Konkurs dla małych i dużych

Powszechnie rozpoznawanego Godła „Teraz Polska” nie można kupić. Zalicza się ono do tych znaków promocyjnych, które przyznawane są w drodze konkursu. Jego celem jest wyłonienie najlepszych produktów i usług, wyróżniających się na naszym rynku pod względem jakościowym, technologicznym i użytkowym.

- W konkursie może wziąć udział każdy przedsiębiorca, który oferuje klientom wysokiej jakości produkty lub usługi. Co roku laureatami zostają zarówno małe, rodzinne firmy, jaki i największe polskie przedsiębiorstwa – tłumaczy Michał Lipiński, dyrektor konkursu „Teraz Polska”. - Kryteria oceny są tak skonstruowane, że każda firma ma szansę na zwycięstwo, bez względu na wielkość zatrudnienia, kapitał czy osiągane zyski. Warunek jest jeden: najwyższa jakość! To ona decyduje o przyznaniu nagrody – dodaje.

 

Poddanie się ocenie ekspertów, a następnie Kapituły, jest jedyną drogą do Godła „Teraz Polska”. Nie ma co kryć, że kryteria oceny zgłoszeń w konkursie są surowe. Należy jednak pamiętać, że Godło „Teraz Polska” w ciągu trzech ostatnich dekad stało się w oczach konsumentów gwarancją wysokiej i sprawdzonej jakości.

- Skoro więc Polacy mu ufają, wybierając podczas zakupów produkty, na których się ono znajduje, nierozsądne byłoby obniżenie progu wymagań ­– przekonuje Lipiński.

 

Godło jak wiatr w żagle

Rokrocznie 25 firm zyskuje prawo do posługiwania się Godłem „Teraz Polska”. Dotychczas nagrodzonych zostało już ponad 600 polskich przedsiębiorców, a wielu z nich nabrało dzięki startowi w konkursie wiatru w żagle i wypłynęło na zagraniczne rynki.

Godło Teraz Polska zdobyliśmy w 1996 r. i od tego czasu rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzisiaj możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z Fundacją „Teraz Polska” jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15-proc. udział w światowej sprzedaży – mówi Janusz Komurkiewicz z Fakro Sp. z o.o.

 

- W spotkaniach B2B, w spotkaniach z naszymi dystrybutorami, z osobami, które podejmują decyzję, by nasz produkt zaproponować konsumentowi na swoim rynku, Godło „Teraz Polska” jest bardzo pomocne i potrzebne – mówi Katarzyna Furmanek, właścicielka firmy kosmetycznej FLOSLEK, która od 2005 roku posługuje się biało-czerwonym znakiem. 

 

Prestiż, zwiększenie zaufania, lojalności klientów, rozpoznawalności i konkurencyjności firmy to zdaniem dotychczasowych Laureatów najważniejsze korzyści, jakie przynosi zwycięstwo w konkursie „Teraz Polska”.

- W ciągu blisko 30 lat swojego istnienia Godło „Teraz Polska” stało się niezbędne. Nie tylko Polakom codziennie stojącym przy sklepowych półkach, ale i producentom. Kapitał społecznego zaufania, jaki stoi za tym biało-czerwonym znakiem to ogromne zobowiązanie. Firma, która sięga po Godło, musi być najlepsza! – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, która organizuje konkurs „Teraz Polska”.

 

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu „Teraz Polska”. Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić ankietę rejestracyjną, która znajduje się na stronie www.terazpolska.pl lub skontaktować się z biurem fundacji, pisząc na adres konkurs@terazpolska.pl lub dzwoniąc pod numer: 22 201 29 90, 22 826 01 91. 

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter