FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
O misji mediów w eksperckim gronie

O misji mediów w eksperckim gronie

12 marca 2018

Krzysztof Przybył

Misja mediów publicznych – jakkolwiek ją definiować, bo ile osób, tyle definicji – bywa często przeciwstawiana komercji. Jest to zapewne wygodne, bo słabą oglądalność lub słuchalność można wytłumaczyć misyjnością programu, ale czy sensowne? Nie zawsze – jak zgodzili się uczestnicy debaty, zorganizowanej przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przy współpracy Instytutu Staszica i pod patronatem Fundacji XX. Czartoryskich.

W półtoragodzinnej dyskusji, która odbyła się 7 marca w warszawskim gmachu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, uczestniczyli: wiceprezes Fundacji „Teraz Polska” Andrzej Czernek, dyrektor TVP1 Mateusz Matyszkowicz, wicedyrektor radiowej „Trójki” Mariusz Cieślik oraz prezes Warsaw Enterprise Institute Tomasz Wróblewski. Nie będę tu relacjonował przebiegu debaty, zainteresowanych odsyłam do mediów, w których pojawiły się relacje i do komunikatu prasowego. Warto zarysować dwa wątki, które wymagają dyskusji szerszej, niż tylko w gronie bądź co bądź zacnych panelistów.

Po pierwsze – współpraca mediów publicznych z organizacjami pozarządowymi. Wspomniał o tym podczas debaty prezes Czernek. Akurat projekty realizowane przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” są pozytywnym przykładem. Od lat współpracujemy z publicznym radiem i telewizją przy sztandarowym projekcie, czyli Konkursie „Teraz Polska”. Życzliwość daje się odczuć również przy takich przedsięwzięciach, jak konkurs „Wybitny Polak”, organizowany w różnych krajach czy wręczanie tytułów „Promotor Polski” i „Promotor Polskiej Gospodarki” w regionach (ostatnio w Białymstoku – gdzie mieliśmy patronat Telewizji Polskiej). Ale „Teraz Polska” nie jest jedyna, a współpraca może przecież przynosić korzyści obu stronom. Instytucje pozarządowe mogą i powinny być partnerami akcji i kampanii społecznych inicjowanych lub realizowanych przez publicznych nadawców. Można korzystać z ich ekspertów, z ich kontaktów, doświadczenia. I zapewne wiele tego rodzaju podmiotów z chęcią na to się zgodzi.

Redaktor Cieślik zauważył, że niemal na każdym kolegium „Trójki” pojawiają się informacje o ciekawych projektach społecznych. Obsłużenie ich wszystkich choćby krótką relacją w serwisie informacyjnym jest niemożnością. Redakcje muszą więc wybierać. Tym bardziej warto zastanowić się, czy radio i telewizja nie powinny bardziej być uczestnikami projektów, niż tylko dostawcami informacji?

Drugi ważny wątek, niestety krótko potraktowany w debacie, to istotny element misji, czyli kształtowanie wizerunku Polski. 

Czytaj całość

karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.