FUNDACJA

Konkurs „Pracodawca Godny Zaufania” rozstrzygnięty!

wtorek, 06 lutego 2018

Krzysztof Przybył

W sytuacji, kiedy to firmy poszukują pracowników, bycie godnym zaufania pracodawcą to wielki atut. Godnym zaufania, czyli nie tylko rzetelnym, ale również racjonalnie patrzącym na rozwój firmy. Elementem tego racjonalizmu jest inwestowanie w pracowników. Warto przecież zatrudniać najlepszych. A żeby ci dobrzy stali się najlepszymi, muszą mieć ku temu odpowiednie warunki. Konkurs „Pracodawca Godny Zaufania” wyłania właśnie takie firmy. Ostatniego dnia stycznia kapituła wyłoniła laureatów. Na razie lista wyłonionych jest tajemnicą. Poznamy ją podczas wręczenia nagród 28 lutego.

Pisałem już o konkursie, relacjonując jego kolejne edycje. Przypomnę tylko pokrótce, że Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” wraz z Krajową Izbą Gospodarczą jest twórcą tej inicjatywy. A w kapitule nie brak znanych i cenionych instytucji. Tworzą ją, prócz organizatorów konkursu, Instytut Staszica, Instytut Biznesu, Instytut Libertatis, Stowarzyszenie Integracja i Współpraca (organizator Forum Gospodarczego w Toruniu), Centrum im. Adama Smitha, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szkoła Głowna Handlowa, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i Warsaw Enterprise Institute.

W poprzednich latach organizatorzy wskazywali trzy branże, w ramach których oceniano działania największych firm. Ta formuła stała się nieaktualna, ponieważ działania z zakresu polityki pracowniczej stały się normą nie tylko wśród liderów rynku, lecz również w gronie mniejszych przedsiębiorstw. Dlatego postanowiono w tym roku oceniać najciekawsze inicjatywy w obrębie poszczególnych kategorii. Ocenie poddane zostały więc programy stażowe, wolontariat, motywacja, edukacja, zdrowie, bezpieczeństwo oraz firma przyjazna niepełnosprawnym. Mogę uchylić rąbka tajemnicy. Rywalizacja była zacięta, bo zgłoszone rozwiązania były w większości ciekawe i oryginalne.

O czym to świadczy? Ano o tym, że Polacy nauczyli się prowadzić biznes z głową. 

Czytaj całość

Publikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Twitter