FUNDACJA POLSKIEGO
GODŁA PROMOCYJNEGO

karta góra
Jakie będzie miasto przyszłości?

Jakie będzie miasto przyszłości?

23 listopada 2017
W dzisiejszych czasach miasto musi być inteligentne. I nie chodzi tu o slogan wykorzystywany w działaniach promocyjnych, a konieczność wynikającą z rozwoju gospodarczego i potrzeb mieszkańców. Czym jest inteligentne miasto? Jak będą wyglądały miasta przyszłości? Odpowiedzi na te pytania szukać będziemy podczas konferencji „Innowacyjne miasto”, która odbędzie się w środę, 6 grudnia, w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
 
Od kilku lat coraz częściej słyszymy o smart city. Idea ta zastąpiła dawne rozważania na temat miast idealnych. Jej popularność sprawiła, że inteligencja miast przestała być już tylko modnym wyróżnikiem, a stała się koniecznością wymuszoną przez m.in. rozwijającą się gospodarkę, zrównoważony rozwój oraz zmieniające się potrzeby i oczekiwania mieszkańców. Zadaniu temu sprostać muszą władze miast. 
 
Kwestią problematyczną pozostaje samo sedno idei smart city. W powszechnej opinii inteligentne miasto wciąż kojarzy się jedynie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. I choć na Zachodzie podejście do tego zagadnienia jest wyraźnie systemowe, w Polsce w znacznej większości mamy do czynienia ze skromnymi, pojedynczymi inicjatywami. 
 
W środę, 6 grudnia, w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbędzie konferencja „Innowacyjne miasto” organizowana przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. W gronie naukowców, przedsiębiorców, innowatorów, polityków, działaczy społecznych i studentów zastanawiać będziemy się, jakie będą miasta przyszłości, jak realizować w praktyce ideę smart city, a także porozmawiamy o konkretnych rozwiązaniach wspierających innowacyjne miasta.
 
Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. Paulina Wilk (pisarka, publicystka, autorka książki "Pojutrze. O miastach przyszłości"), Agata Dąmbska (Forum Od-nowa), dr hab. Mariusz E. Sokołowicz (Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego), Radosław Ratajczak (SHOPA Design Thinking Workspace) oraz Maciej Fijałkowski (Biuro Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju m.st. Warszawy). 
 
Konferencja „Innowacyjne miasto” otworzy galę XI edycji konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój”, na której wręczone zostaną nagrody autorom najlepszych prac magisterskich dotyczących promocji, innowacyjności i konkurencyjności Polski. Wśród nagrodzonych w tym roku prac dominują tematy gospodarcze, związane z aktualnymi trendami, np. etnocentryzmem konsumenckim, odnawialnymi źródłami energii, branżą gier komputerowych czy e-commerce. Nie zabrakło także prac poświęconych inteligentnym technologiom, turystyce i dyplomacji kulturalnej.
 
Akredytacje dla mediów: a.siedlinska@terazpolska.pl 
 
karta dół

Czytaj także

Kontakt

Fundacja Godła Polskiego "Teraz Polska"

ul. Górskiego 1
00-033 Warszawa

Sekretariat

Telefon: (+48) 22 201 26 90
fundacja@terazpolska.pl

Dział Konkursu

Telefon: (+48) 22 826 01 91
konkurs@terazpolska.pl

Dział PR i komunikacji

Telefon: 506 000 253
kamilbroszko@terazpolska.pl

 

Klauzula Informacyjna (PDF)

Zamów newsletter

Administratorem Państwa danych osobowych jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego z siedzibą w Warszawie (00-033), przy ul. Górskiego 1. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@terazpolska.pl , telefonicznie pod numerem +48 22 201 26 90 lub pisemnie na adres Fundacji.

Państwa dane są i będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Uzasadnionymi interesami administratora jest prowadzenie newslettera i informowanie osób zainteresowanych o działaniach Fundacji.

Dane osobowe będą udostępniane do wglądu dostawcom usług IT w zakresie niezbędnym do utrzymania infrastruktury IT.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że wyrażą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych w wymienionym celu.

Uprzejmie informujemy, iż przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, do ich sprostowania, do usunięcia, prawo do ograniczenia przetwarzania, do sprzeciwu na przetwarzanie a także prawo do przenoszenia danych (o ile będzie to technicznie możliwe). Przysługuje Państwu także możliwość skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub do właściwego sądu.

Podanie danych jest niezbędne do subskrypcji newslettera, niepodanie danych uniemożliwi wysyłkę.